کاربرد نانوکپسول ها در لوازم آرایشی

شرکت بیونوا با استفاده از نانوکپسوله کردن ترکیبات مختلف موفق به ساخت محصولات آرایشی بهداشتی با کارایی بالا و اثرات جانبی کم شده است. این شرکت به دنبال جایگزینی مواد موجود در بدن به جای روغن‌ها و مواد معدنی است.
شرکت بیونوا (BIONOVA ) یکی از تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی محصول جدیدی به بازار عرضه کرده است که در آن به جای استفاده از روغن‌های گیاهی و مواد معدنی طبیعی، از ترکیبات موجود در بدن انسان استفاده شده است. این محصول تأثیر مثبتی روی پوست داشته و با شرایط بیوشیمیایی پوست مطابقت دارد.
دانیلوف و تیم تحقیقات شرکت بیونوا در راستای ساخت مواد مؤثر به این حقیقت رسیدند که باید از مواد موجود در بدن برای ساخت محصولات استفاده کرد. این موضوع تبدیل به یکی از اصول کار در شرکت بیونوا شده است.
با ترکیب تخصص محققان شرکت بیونوا و پیشینه پزشکی آن‌ها، دانشمندان این شرکت وارد مرحله تازه‌ای از کار شدند. در این راهبرد تازه، محققان این شرکت سعی می‌کنند از هیچ ماده استخراج شده از گیاهان و جانوران استفاده نکنند. آن‌ها دریافتند که تمام موادی که منشاء غیرانسانی داشته باشند می‌توانند حفره‌های پوست را مسدود کنند. با این کار فرآیند متابولیسم پوست دست خوش تغییر می‌شود.
ترکیب این مواد طبیعی با فرمولاسیون‌های رایج در لوازم آرایشی و بهداشتی ساده نیست. یکی از راهکارهای مناسب برای این کار استفاده از فناوری نانو است. شرکت بیونوا اخیراً فناوری Nano-Complex را برای رهاسازی این ترکیبات طبیعی به کار گرفته است. با این روش می‌توان ابتدا مشکل بیماران یا مصرف کنندگان را تشخیص داد و سپس ماده درمانی را در قالب یک رهاسازی نانومقیاس درون محصول قرار دارد.
با این راهبرد می‌توان براساس نیاز مشتری فرمولاسیون مناسب را تهیه کرد.

BIONOVA Logo:  SCIENCE.BEAUTY.CUSTOMIZATION.  (PRNewsFoto/BIONOVA)

محمدرضا فهیمی
محمدرضا فهیمی
کارشناس معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *